Program ‘’Veselog brodića’’  je sačinjen detaljnom analizom, fokusu interesovanja dece koja pohadjaju vrtić. Osluškivajući njihove potrebe deca na izrazito lakši i brži način  usvajaju ciljeve aktivnosti, nova znanja i pojmove. Program je jedna mesečna cellina koja se bazira na jednoj temi unepred određenoj i tačno isplaniranoj. Naziv tema  odredjuje pedagog  uz pomoc vaspitača prateći i ne zanemarivajući godisnja doba ,važne datume i sve spoljasnje faktore koji se moraju plasirati deci kroz program .Kreativnost  i maštovitost je neizostavna , i to je posao vaspitača koji prilagođavaju aktivnosti mališanima. Za profesionalnost ,tačnost je zadužen pedagog koji učestvuje  i u razvojnom delu, nivou razumevanja određene aktivnosti kod dece i stepenu usvajanja novih pojmova kod dece.

Svaka aktivnost mora biti  jednsotavna ,prožeta kreativnim elementima i svedena na deciji nivo ,radi uspešnosti u završnom delu .Cilj je da kroz aktivnosti i rad sa decom podstičemo njihov pravilan razvoj,motoriku ,razvoj govora ,intelektualne ,socio-emocionalne  i senzo-perceptivne aktivnosti .

Na raspolaganju su pregršt materijala ,boja ,sredstava i tehnika realizacija aktivnosti ,čime podstičemo svakodnevno kod mališana kreativnost, maštovitost  i intelektualnost. Naizmenično i prethodno ispalinirano deca se susreću sa individalnim radom  dete –vaspitac ili grupnim radom grupa deca –vaspitač.Oba načina su vrlo povoljno za detetovo odrastanje jer podstiču indivualizam ,samopouzdanje , strpljenje i socijalizaciju.

Program prožima usmerene i slobodne aktivnosti. Usmerene aktivnosti su praćenje plana i programa, teme koja se mesečno obrađuje. Svaka usmerena aktivnost izuskuje od vaspitača prethodnu pripremu i koncentraciju radi što boljeg učinka . Kod mališana ima vrlo uspešan učinak jer dolaze do novih saznaja,pojmova , ‘’obaveze’’ koju je vrlo povoljno razvijati u najranijem dobu, radi lakšeg prihvatanja problema , obaveza u budućnosti .Svaka usmerena aktivnost je vremenski određena i iziskuje od dece da pokažu  nivo koncentarcije u zavisnosti od uzrasta i poštovanje prema vaspitaču. Dok vaspitač ima obavezu da realizuje na vrlo kreativan i maštovit način radi bršeg usvajanja novih saznanja ,pojmova …Sva nova saznanja se plasiraju kroz igru,šalu sa dozom profesionalnosti. Prijatno, lepo i veselo okruženje je ključ dobrog učinka svih aktivnosti .

Slobodne aktivnosti se raellizuju u jutarnjim casovima  i podstiču kod dece maštovitost .Sobzirom na moderno doba koje nam donosi  preveliki izbor igračaka i dostupnost istih  našim trudom cemo podsticati kreativnost poazljivo izabranim igračkama u vrtiću .Pregršt kockica od različitih oblika i materijala ,u zavisnosti od uzrasne grupe će podsticati da dečica svojom zamisli naprave od par kockica –‘’nicega ‘’ naprave nesto senzacionalno ,fenomenlano .Na taj način prozvodimo maštu kod dece i razvijamo njihove moždane vijuge.Uloga vaspitača u slobodnim aktivnostima je da ne učestvuje direktno , da svojom neposrednošću ne ometa decu i igri ,ali da svojom blizinom odaje utisak da ih posmatra i asistira u mogućim ‘’problemima’’,otimanju igračaka ili konfliktima među decom.Za svakog vaspitača je i slobodna aktivnost podjednako važna kao i usmerena jer OPSERVACiJOM dolazi do raznih saznanja ,interesovanja,modela ponašanja i osobina kod svakog deteta .Na taj način bliže upoznaje detetove osobine , ponašanje u grupi i van nje  i stepen prodornosti ili povlačenja deteta.

Program se realizuje  u zavisnosti od uzrasta:

1.ŽABiCE – deca  uzrasta do 24 meseca
2.RiBiCE –deca uzrasta od 24-36 meseci
3.DELFiNi-deca uzrasta od 3 do 4 godine
4.PiRATi-deca uzrasta  od 4 do 5 godine

Svaka uzrasna grupa se sastoji od manjeg broja dece .
Svakodnevne aktivnosti koje se prožimaju kroz mesečni plan u sebi sadrže:

1.slikarsko-kretaivnu radionicu

Na redovnom planu i programu zahvajlujući umeću i kreativnošću vaspitača kroz slikarsko-kreativnu radionicu proizvodićemo mali kreativni  ‘’haos’’, pregršt radova, koristeći razne materijale, tehnike i boje.

2.engleski jezik

Potpuno neposredno uvodimo osnovu nematernjeg jezika, upoznavajuci ih sa pojmovima iz njihove neposredne okoline i muzicko-jezičkim aktivnostima kroz igru radi usvajanja engleskog jezika.

3.jezičke aktivnosti

Dramski i čitalacki čas, pažljivo odabran u zavisnosti od uzrasne grupe dece proizvešće kod dece samopouzdanje,razvoj govora i koncentraciju.

4.muzička radionica

Svi vaspitači s toplinom glasa i umećem baratanja na instrumentima podsticaće kod mališana lepo, veselo raspoloženje, razvoj govora i pamćenje.
Sve gore spomenute aktivnosti su besplatne ,ulaze u cenu vrtića.
Krajnji cilj i metoda rada ‘’Veselog brodića” je  profesionalnost i ljubaznost zaposlenih da stvore prijatno i šašavo okruženje i atmosferu  za našu decu .

 

 

 

 


VRTIĆ VESELI BRODIĆ

Omladinskih Brigada 7/1
Novi Beograd
069/5555-632 Ivana
062/641-990 Jovana
veselibrodic@gmail.com